Nieuws

Albert Heijn en babyvoeding: moordaanslag op volwassen merken

Albert Heijn gaat op de kleintjes letten met babyvoeding
 
Albert Heijn gaat hun slogan “op de kleintjes letten”wel erg letterlijk nemen. Vanaf maandag 12 februari gaat grootgrutter Albert Heijn ook babyvoeding onder eigen huismerk verkopen. Albert Heijn heeft al een marktaandeel van 30% op het gebied van babyvoeding maar met een eigen huismerk moet dat nog kunnen stijgen volgens Sander van der Laan van Albert Heijn.
 
Het bedrijf wil A-kwaliteit leveren tegen een scherpe prijs. Volgens eigen zeggen komt de grootgrutter hiermee tegemoet aan de wensen van klanten. De huidige leveranciers van A-merken zullen hiermee minder blij zijn. Jarenlang hebben ze fors moeten betalen om bij Albert Heijn op het schap mogen te mogen liggen met hun artikelen en als tegendienst zorgt Albert Heijn er nu voor dat ze ondanks de sponsoring door merkfabrikanten een concurrent er bij hebben…
Bron
Persdienst Albert Heijn
Geplaatst op 9 februari 2007