Doe je zaken met de Rijksoverheid? Tijd om over te stappen op e-factureren

Belangrijke informatie voor ondernemers die zakendoen met de Rijksoverheid. Met ingang van 1 augustus accepteren de meeste organisaties binnen de Rijksoverheid enkel nog e-facturen. Om ondernemers de kans te geven zich voor te bereiden op deze nieuwe manier van factureren werd tot op heden niet streng gecontroleerd. Veel bedrijven zijn inmiddels overgestapt naar e-facturatie. En steeds meer organisaties binnen de Rijksoverheid accepteren alleen nog maar e-facturen en zenden facturen die per e-mail (zoals Word- of PDF bestanden) of per post worden ontvangen retour.

Elektronisch factureren, ofwel e-factureren, is het digitaal versturen/ontvangen en automatisch verwerken van een factuur. Het is efficiënter omdat er geen handmatige controle meer nodig is. Het verzenden en ontvangen gaat sneller en veiliger. De Rijksoverheid bespaart zo op de kosten. Bovendien draagt e-facturatie bij aan een snellere verwerking en betaling van jouw nota.

Omdat sommige ondernemers nog niet bekend zijn met e-facturatie heeft de overheid een online adviestool ontwikkeld: de e-factuur wijzer. Ben je leverancier van de Rijksoverheid en nog niet overgestapt op e-facturatie? Met de e-factuurwijzer ontdek je in 5 minuten wat je als ondernemer moet doen om e-facturen te kunnen verzenden naar de Rijksoverheid.

Deel deze pagina: